loading...

بهترين وكيل تهران

گروه وكلاي دادگستري ره جويان عدالت

بازدید : 360
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

با مشاوره حقوقي و استفاده از تجارب وكيل طلاق دپارتمان خانواده گروه وكلاي ره جويان عدالت مي توانيد از طريق مشاوره حضوري و تلفني انواع دعاوي خانوادگي خود و همچنين طلاق توافقي را به راحت ترين شكل ممكن و بدون حضور در جلسات مشاوره و داوري بگيريد.

در چه صورتي ميتوان از طلاق توافقي رجوع كرد؟

سئوالي كه اينجا مطرح است اين است كه آيا پس از طي مراحل طلاق توافقي رجوع امكانپذير است يا خير؟

براي روشنتر شدن موضوع و با توجه به اين كه اصطلاحات فقهي و حقوقي براي عموم مردم دشوار است به اين مثال توجه كنيد:

در يك طلاق توافقي كه زن دوشيزه نيست و توافق چنين است كه زن كل مهريه (يا بخشي از آن) را در قبال طلاق ببخشد، پس از صدور راي دادگاه (گواهي عدم امكان سازش) و نيز پس از ثبت طلاق در محضر، سه ماه عده زن شروع مي گردد، در اين مدت زوجه مي تواند به دفترخانه طلاق مربوطه مراجعه كرده و اعلام كتبي نمايد كه مي خواهد به مهريه بخشيده شده خود رجوع كند(مطالبه مهريه) . پس از رجوع زن، مرد نيز مي تواند به زوجيت و زوجه رجوع كند. كه با اين توضيح مانند اين است كه زوجين اصلا طلاق نگرفته اند و همه چيز به حالت اول بر خواهد گشت.

با اين توضيحات بايد گفت كه در طلاق بائن رجوع در ايام عده، براي زوج (شوهر) امكانپذير نيست و مرد فقط در طلاق رجعي است كه مي تواند در ايام عده به زوجه رجوع كند.

طلاق توافقي نيز كه در اصل طلاق خلع است و طلاق خلع يكي از انواع طلاق بائن است. با توضيح داده شده امكان رجوع براي زوج ميسر نيست اما در طلاق خلع كه زن دوشيزه يا يائسه نباشد، زن مي تواند در ايام عده به آنچه در ازاي طلاق بخشيده است كه در اصطلاح فقهي حقوقي "مابذل" ناميده مي شود رجوع كند. پس از رجوع زن در ايام عده به ما بذل، طلاق به اصل خود كه همان طلاق رجعي است تبديل مي شود و با اين وصف در طلاق رجعي براي زوج امكان رجوع ميسر خواهد شد .

شرايط رجوع پس از طلاق توافقي نيز به همان صورت است كه ارائه شد و اين بدان معني است كه در طلاق توافقي، اگر زن دوشيزه يا يائسه نباشد و در ايام عده به مهريه بذل كرده مراجعه كند شوهر نيز مي تواند طلاق را بر هم بزند و رجوع نمايد.

مطالبه نفقه در طلاق توافقي

بر طبق ماده 198 قانون مدني ، تمامي هزينه هاي متعارف يك زن را از جمله هزينه هاي بهداشتي ، درماني، مسكن ، پوشاك و ... را نفقه گويند. مطالبه نفقه نيز مانند مهريه در طلاق توافقي كاملا براساس توافق زوجين است و زن مي تواند از دو طريق تنظيم دادخواست و طرح دعوي كيفري نفقه را مطالبه كند.

قبل از انجام طلاق توافقي سوالات و ابهامات زيادي براي موكلين وجود دارد. مشاوره حقوقي و وكيل طلاق توافقي كمك بسياري در روند طلاق به شما مي كند. مدارك، هزينه و فرايند طلاق توافقي را در وبسايت گروه وكلاي ره جويان عدالت ملاحظه فرماييد.

منبع: وبسايت ره جويان عدالت

بازدید : 362
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

براي بهره مندي از بهترين وكيل ملكي مي توانيد با گرفتن مشاوره حقوقي از وكلاي دپارتمان املاك گروه وكلاي ره جويان عدالت كه آشنايي كامل به تمامي حقوق مربوط به ملك از جمله حق انتفاع شخص ثالث ، تصرف اموال و ... دارند به پيروزي در هرگونه دعاوي ملكي نزديك شويد.

از جمله دعاوي ثبتي مرتبط با املاك نيز مي توان به ابطال عمليات ثبتي كميسيون هاي ثبتي ، ابطال سند مالكيت معارض ، ابطال اجرائيه ثبتي و ... اشاره كرد.

از دعاوي حقوقي ملكي مي توان به الزام به فسخ قرارداد مطالبه سرقفلي و حق كسب و پيشه و تجارت ، اخذ پايان كار ، اخذ صورت مجلس تفكيكي و ... اشاره كرد.

بايد توجه كرد دعاوي كيفري مرتبط به املاك زماني واقع مي شود كه در مورد املاك جرمي رخ داده باشد ، از جمله دعاوي كيفري مربوط به املاك مي توان به خيانت در امانت ، تغيير كاربري اراضي كشاورزي ، فروش مال غير و ... اشاره كرد.

در اين شرايط دعاوي ملكي بوجود مي آيند، از جمله اين دعاوي مي توان به تصرف عدواني ، خلع يد ، الزام به تنظيم سند رسمي و ... اشاره كرد كه داراي دسته بندي هاي متفاوتي از جمله دعاوي حقوقي املاك ، دعاوي ثبتي و دعاوي كيفري مربوط به املاك هستند كه براي رفع مشكلات اين گونه دعاوي نياز و وجود يك وكيل ملكي مجرب و با تجربه حس مي شود.

دعاوي ملكي بطور كلي به رابطه بين انسان و اموال غير منقول مي پردازد. آنچه كه اهميت دارد اين است كه در قانون مدني ، املاك در دسته اموال غيرمنقول قرار مي گيرند. اموال غير منقول در لغت به معناي غير قابل حمل است و به اموالي گفته ميشود كه نتوان آن ها را از مكاني به مكان ديگر انتقال داد.

به جهت نبود پايداري در قيمت ملك همواره مشكلاتي در زمينه معاملات ملكي بوجود مي آيد. از جمله اين چالش ها مي توان به حفظ و نگهداري املاك در مقابل تعدي به آن ها ، ادعاي فسخ مبايعه نامه و... اشاره كرد.

بايد در نظر گرفت كه معاملات ملكي هميشه آن طور كه مدنظر ماست پيش نمي روند و گاهي يكي از طرفين با عمل نكردن به تعهدات خود مسئله اي را بوجود مي آورد كه به آساني قابل حل نيست و نيازمند رسيدگي قضايي است.

بازدید : 393
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

امروزه با دور شدن از سنت ، براي زوجيني كه باهم سازگار نيستند راه حلي ايجاد شده است تحت عنوان طلاق توافقي كه از آن به طلاق تفاهمي نيز تعبير مي شود. در اين نوع طلاق، زوجين به هر دليلي مي خواهند كه با توافق مشترك از يكديگر جدا شوند.

مهريه پشتوانه زن در جامعه :

طبق قانون مدني طلاق خلع ، يكي از اقسام طلاق بائن است و طلاقي است كه زن بواسطه كراهت از همسرش و براي كندن از او بايد قسمتي يا تمام مهريه خود را به او ببخشد.

روال انجام طلاق توافقي از زمان دريافت مدارك توسط وكيل يك هفته الي ده روز كاري زمان مي برد و با حضور وكيل ديگر نيازي به حضور زوجين در دادگاه و جلسات مختلف مشاوره و داوري وجود ندارد و وكيل به جاي آن ها حضور پيدا مي كند.

اما امروزه در تغييراتي كه در قانون مدني انجام شده است. طلاق توافقي به قانون اضافه شده است. طلاق توافقي در واقع طلاق خلع بائن محسوب مي شود و در آن مرد ديگر نمي تواند به همسرش رجوع داشته باشد.

امروزه در دادگاه هاي خانواده به انواع دعاوي مختلف از جمله مهريه ، اجرت المثل ، استرداد جهيزيه ، نفقه ، طلاق و ... پرداخته مي شود.

امروزه با استفاد ه از وكيل طلاق دپارتمان خانواده گروه وكلاي ره جويان عدالت مي توانيد طلاق توافقي خود را به بهترين شكل بگيريد و مطالبات خود در زمينه مهريه ، نفقه و اجرت المثل را دريافت كنيد.

با استفاده از بهترين وكيل خانواده گروه وكلاي ره جويان عدالت زوجين مي توانند دادخواست گواهي عدم امكان سازش را تسليم دادگاه كنند. با استفاده از وكيل طلاق توافقي اين مجموعه زوجين ديگر نيازي به حضور در دادگاه و جلسات داوري و مشاوره نخواهند داشت و روند طلاق بسيار سريعتر انجام مي شود.

نفقه در طلاق توافقي:

تمام هزينه هاي متداول و متناسب با وضعيت زن از جمله پوشاك ، غذا ، مسكن و اثاث منزل ، هزينه هاي درماني و بهداشتي و... را نفقه گويند. اما در طلاق توافقي بحث پرداخت نفقه نيز بايد طبق توافق زوجين باشد همچنين طرفين بايد در خصوص نفقه ايام عده نيز توافق نمايند.

بازدید : 345
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مهريه در طلاق توافقي چگونه است؟

در طلاق توافقي زن بايد بخشي از مهريه اش يا كل آن را با توجه به توافق طرفين ببخشد و شيوه پرداخت مابقي مهريه نيز با توجه به توافق طرفين تعيين مي شود.

مهريه همواره يك پشتوانه محكم اجتماعي براي زنان به حساب مي آيد. بايد توجه داشت كه راي دادگاه براي مهريه به طور كامل براساس آنچه كه زوجين توافق كرده اند صادر مي شود.

نفقه و طلاق توافقي

تمامي هزينه هاي متداول يك زن را از جمله هزينه هاي بهداشتي ، درماني ، مسكن ، پوشاك و ... را نفقه گويند. پرداخت نفقه نيز مانند مهريه در طلاق توافقي كاملا براساس توافق زن و مرد است و زن مي تواند از دو روش تنظيم دادخواست و طرح دعوي كيفري نفقه را دريافت كند.

امروزه در راهروهاي دادگاه هاي خانواده به وفور زوج هايي ديده مي شوند كه بدليل نداشتن سازگاري به دلايل مختلف از جمله عدم تفاهم، وجود مشكلات اقتصادي و .... كانون روابط زناشويي آنها دچار مشكل شده و ديگر قصد سازش براي ادامه زندگي مشترك را ندارند. در اين حالت اين زوج ها به دنبال جدايي بي درسر و آسان هستند به همين جهت آنها طلاق توافقي را انتخاب مي كنند.

در طلاق توافقي زوجين بايد بر سر همه مسائل اساسي زندگي شان از جمله اجرت المثل ، مهريه ، نفقه و ... بايد به تفاهم دو جانبه و در نتيجه توافق كامل برسند.

با داشتن وكيل طلاق دپارتمان خانواده گروه وكلاي ره جويان عدالت با سابقه درخشان نزديك به سه دهه فعاليت در زمينه پرونده هاي خانواده مي توانيد بدون نياز به حضور زوجين در دادگاه و جلسات داوري و مشاوره طلاق توافقي خود را در كوتاه ترين زمان ممكن به سرانجام برسانيد.

در طلاق توافقي يك وكيل نمي تواند از طرف زن و مرد، وكالت در طلاق را به عهده گيرد و اگر زن از طرف مرد وكالت در طلاق گرفته باشد در اين شرايط وكيل زن ، به نوعي با واسطه وكيل مرد نيز به حساب مي آيد و در اين شرايط فقط حضور زن در دادگاه براي امضاي دادخواست لازم است.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 51
  • بازدید کلی : 48417
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه